بیماریهای انگلی

تازه های انگل شناسی

بیماریهای انگلی

تازه های انگل شناسی

کمک‌ها و گرانت‌ها در زمینه بیماری‌های انگلی

اخیراً بازار گرانت و کمکهای مالی برای مبارزه با بیماریهای انگلی بسیار داغ شده‌است:
۱- بدون‌شک چشمگیرترین آنها طرح مبارزه با مالاریای پریزیدنت بوش (The President’s Malaria Initiative; PMI) است. این برنامه ۵ ساله با بودجه ۱/۲ میلیارد دلار با هدف کاهش ۵۰ درصدی در میزان مرگ‌و‌میر ناشی از مالاریا در ۱۵ کشور آفریقایی است.
۲- مورد مهم دیگر،‌ کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) است که به مبارزه با ۷ بیماری مورد غفلت و شایع در نواحی گرمسیری دنیا شامل تراخم، کرمهای قلابدار، آسکاریس،‌تریکوریس، انکوسرکیازیس، شیستوزومیازیس و لنفاتیک فیلاریازیس اختصاص یافته‌است.
۳- بنیاد بیل و میلندا گیتس (بیل گیتس بنیان‌گذار میکروسافت و همسرش) اعلام کرده است که ۴ گرانت به مبلغ ۶۸/۲ میلیون دلار برای کمک به پیشبرد تحقیقات در زمینه سه بیماری گرمسیری مورد‌‌غفلت(neglected) شامل عفونت کرم‌های قلابدار، لیشمانیازیس و تریپانوزومیازیس اختصاص داده است. این بیماری‌ها هر‌ساله موجب مرگ یا ناتوانی میلیونها نفر در کشورهای فقیر جهان می‌شوند. چهار گرانت عبارتند از:
الف) انستیتوی تحقیقات بیماریهای عفونی (
IDRI) برای توسعه واکسنی برای درمان لیشمانیازیس به مبلغ ۳۲ میلیون دلار؛ این گرانت از برنامه‌ای ۶ ساله برای ساخت واکسن و کارآزمایی بالینی در هندوستان، سودان و برزیل حمایت خواهد کرد.
ب) انستیتوی واکسن سابین (
SVI) برای توسعه واکسنی برای کرم‌های قلابدار به مبلغ ۱۳/۸ میلیون دلار؛ عفونت کرم‌های قلابدار ۶۰۰ میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند و از عوامل عمده آنمی و سوء‌تغذیه کودکان و زنان در کشورهای در‌حال‌توسعه است. این گرانت از «برنامه واکسن کرم‌های قلابدار انسانی» حمایت می‌کند که توسط انستیتوی واکسن سابین رهبری می‌شود و دارای شرکایی از موسسات تحقیقاتی آمریکا، اروپا، استرالیا و برزیل است.
ج) دانشگاه کارلینای شمالی ‌(
UNC) برای توسعه داروهایی ارزان و موثر برای درمان تریپانوزونیازیس و لیشمانیازیس به مبلغ ۲۱/۳ میلیون دلار؛ تریپالنوزومیازیس یا بیماری خواب هر ساله ۳۰۰ هزار نفر را در جنوب صحرای آفریقا می‌کشد و ۶۵ میلیون نفر در خطر ابتلا به آن هستند. UNC کنسرسیومی از محققین از کشورهای آمریکا‌، اروپا و کنیا را رهبری می‌کند.
د) کتابخانه عمومی علوم
PLoS برای راه‌اندازی یک مجله معتبر پزشکی در زمینه بیماریهای موردغفلت به مبلغ ۱/۱ میلیون دلار؛ این مجله جدید، انجمنی را برای دانشمندان از کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه ایجاد‌‌خواهد‌کرد تا آخرین اطلاعات خود در زمینه این بیماری‌ها مبادله کنند.

منبع:www.medlab.blogfa.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد